четверг, 3 февраля 2022 г.

Українська мова 11 клас. Завдання на 03.02.2022

  Тема уроку:"Джерела багатства і виразності українського мовлення"

Шановні учні! Сьогодні я пропоную вам написати власне висловлювання на тему:

Чи завжди варто довіряти людям?

Нагадую вам структуру:

Як композиційно структурувати власне висловлення, щоб дотриматися всіх вимог, визначених у відкритому тестовому завданні?

Власне висловлення як текст необхідно структурувати так, щоб забезпечити дотримання всіх вимог, що визначені в умові відкритого тестового завдання.

Умовою відкритого тестового завдання визначено, що у власному висловленні мають бути такі елементи:

  • теза;
  • два-три переконливі аргументи;
  • приклад із літератури або іншого виду мистецтва;
  • приклад з історії чи з особистого досвіду учасника тестування;
  • висновок.

Практика показує, що на сьогодні найчастіше використовуваними композиціями для структурування змісту власного висловлення є такі три варіанти (приклади цих варіантів подаються з розрахунку, що аргументів у власному висловленні лише два й прикладів – теж лише два).

ВАРІАНТ 1

ВАРІАНТ 1 передбачає чотириблокову композицію власного висловлення:

  • 1) теза;
  • 2) усі аргументи, які подаються разом;
  • 3) усі приклади, які подаються разом;
  • 4) висновок (див. модель 1 й приклад 1).

Модель 1

Приклад 1 власного висловлення за чотириблоковою композиційною моделлю (теза – аргумент 1 + аргумент 2 – приклад 1 + приклад 2 – висновок)

У чому полягає небезпека швидкого технічного прогресу?

Теза. Сучасний світ не можна уявити без різноманітних технічних пристроїв, кількість яких із кожним днем збільшується, так само, як і покращується їхня якість і функціональність. За цих умов людство все більше й більше починає залежати від техніки, наражаючись на небезпеку в якийсь момент свого існування повністю перетворитися на раба власних винаходів, що врешті може спричинити до деградації суспільства й поступової втрати людиною того, що робить її людиною – душі.

Аргумент 1. Мої побоювання зумовлені тим, що поряд із швидким покращенням якості й функціональності техніки не спостерігається підвищення культурного рівня людей як інтелектуальних і духовних істот: більшість у цьому світі як була «обмеженими» споживачами, так і залишається, а нові технічні пристрої ще більше сприяють тому, що «сірі» люди перетворюються не просто на бездумних істот, а на якусь нікчемну біомасу. Аргумент 2. Ще більший же страх у мене викликає той факт, що людство навіть у найгуманніших винаходах як колись, так і нині спромагається виявити те, як їх можна використати на шкоду іншим, наприклад, для ведення війни, знищення небажаних тощо.

Приклад 1. Страшною, як на мене, ілюстрацією того, що технічний прогрес не сприяє розвитку людини, а гальмує його, є, на жаль, значна частина моїх однолітків. Зараз куди не глянь майже кожен підліток має якийсь «навернутий» технічний пристрій, однак замість того, щоб використовувати цю техніку для підвищення інтелектуального рівня, молоді люди застосовують її лише для того, щоб «стріляти в стрілялки» й «бродити в бродилки» (цитати з лексикону молоді), поступово перетворюючись в якихось зомбі, повністю загублених для суспільного життя. Приклад 2. Прикладом же, який цілком переконує в тому, що людство зі своїми технічними новинками поводиться як якийсь маніяк, схильний до самогубства, є фільм відомого американського кінорежисера Д. Кемерона «Аватар». У цій стрічці добре показано, як людина, навіть освоївши космічні простори, залишається бридкою й нікчемною істотою, готовою за право володіти знищити цілу цивілізацію, у тому числі й свою.

Висновок. Наведені міркування послідовно доводять виправданість моєї тези стосовно того, що нинішній швидкий розвиток техніки зовсім не є показником швидкого розвитку людського духу й духовності. Швидше навпаки: наша духовність зараз піддається страшній перевірці технікою. На жаль, душа поки що програє двобій із твариною, яка сидить у середині кожного з нас і на сьогодні знайшла собі потужного помічника у вигляді технічних засобів.

Модель логіки викладу думок у власному висловленні
(за умови використання третього варіанта структурування композиції власного висловлення)

Теза. Я думаю так!

Аргумент 1. Я так думаю, тому що…

Приклад до аргументу 1. Мої міркування найточніше ілюструє такий приклад…

Мінівисновок до аргументу 1 і прикладу 1. Ілюстрація унаочнює, що аргумент 1  правильний і належним чином підтверджує тезу.

Аргумент 2. Я думаю так ще й тому, що…

Приклад до аргументу 2. Мій аргумент якнайкраще може проілюструвати такий приклад…

Міні-висновок до аргументу й прикладу 2. Ілюстрація показує, що аргумент 2 належний і цілком підтверджує тезу.

Загальний висновок. Думка про те, що (я говорив у тезі)…, послідовно мною підтверджена аргументами, виправданість яких унаочнена прикладами з мистецтва й життя. Це дозволяє зробити висновок про виправданість мого погляду на (проблему)….

УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.


Шановні учні! Прошу завдання виконувати у робочих зошитах та фото надсилати на електронну адресу: 
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Українська мова 10 клас. Завдання на 22.11.2024

  Т ема  уроку:Милозвучність  української мови. Сьогодні  ми будемо спілкуватися  в  Google Meet на 1  уроці ,о   8-30  ви  зможете приєднат...