Тема уроку: "Рання творчість Т.Шевченка. Послання "До Основ'яненка""
Прочитайте теоретичний матеріал за підручником на сторінці 200-202
Прочитайте поему "До Основ'яненка"
Літературний аналіз твору
Тема: відтворення спогадів поета про Україну, запорозьке козацтво, колишню славу рідного краю.
Ідея: висловлення прохання до Основ’яненка зображувати у своїх творах минуле України, що мало велике значення для пробудження національної свідомості українців.
Жанр: вірш-послання, громадянська лірика.
Художні засоби:
Епітети: «мова хитра», «лихо тяжке», «слава козацькая».
Метафори: «Б’ють пороги, місяць сходить», «очерети питають у Дніпра», «сонце гріє, вітер віє», «могили стоять та сумують», «тирса шуміла», «жита похилились», «заграло, сказало…море», «не вернеться воля», «не покриють Україну червоні жупани!», «слава не поляже, а розкаже», «наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «виллю сльозами», «позички з’їли», «слава стала…», «море грає», «усміхнеться серце».
Порівняння: «Чайка скиглить, літаючи, мов за дітьми плаче», «Мова… голосна та правдива, як Господа слово».
Гіпербола: «Де кров ляха, татарина морем червоніла».
Анафори: «Де…», «Не вернуться…», «Без…», «Чи…», «За що…», «Нехай…».
Запишіть у зошит визначення послання та літературний аналіз твору.
Виконайте тестові завдання 1-3 на сторінці 202 (ПИСЬМОВО У ЗОШИТАХ!!!)
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий