четверг, 19 мая 2022 г.

Українська мова 11 клас. Завдання на 20.05.2022

  Контрольна робота за рік (тест).

Варіант - 1

1. Усі слова розташовані за алфавітом у рядку

А)  почути, почухрати, пощедрувати, пошепки   Б)  зичити, зійти, з’їхати, зйомка

В)  підґрунтя, підготувати, підданий, підеш        Г)  націлити, начинити, нащадок, нашити

2. Лексична помилка є в одному зі словосполучень рядка

А)  висвітлювати події, освітлювати приміщення  Б)  приводити дитину, призводити до тяжких наслідків   В)  зв’язаний з умовами життя, пов’язаний рушником

Г)  познайомити з дівчиною, ознайомити з матеріалом

3. У дієслівних формах на місці пропуску пишеться одна й та ж сама буква в рядку

А)  нагородити — нагоро..у, мазати — ма..у

Б)  лазити — ла..у, радити — ра..у    В)  сидіти — си..у, возити — во..у

Г)  судити — су..у, відгородити — відгоро..у

4.  Орфографічна помилка допущена в слові   А  примчав Б  рехтує В  ніде Г  невеличкі

5.  Застарілим є слово    А  байдак Б  хутір В  баский Г  пором

6.  Збірним є числівник    А  вісімдесят Б  три В  дев’ятеро Г  десятий

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) І справді, ще до смерку примчав гонець із сусіднього зимівника. (2) Він сповістив, що кошовий Бородавка рехтує вісімдесят байдаків  — іти морем на Туреччину. (3) Товариство відпливе за три дні. (4) Дев’ятеро молодих козаків поскакало з хутора найбистрішими кіньми. (5) А десятим скакав Михайлик. (6) Баскими кіньми домчали до перевозу, поромом перехопилися на той берег.

(7) На березі ніде було пропхатися: вся Січ вийшла вантажити байдаки. (8) Козаки тягали невеличкі гармати-фальконети, приладнували їх по чотири, по шість на човен. (За В. Маликом)

7.  У переносному значенні в тексті вжите словоА гонець(1) Б  зимівник(1) В товариство(3)  Г  Січ (7)

8. У значенні іменника вжито прикметникА) сусіднього(1)Б кошовий(2)В  молодих (4) Г  баскими (6)

9.  Вставне слово є в реченні  А  першому Б  третьому В  четвертому Г  шостому

10. Складним безсполучниковим є речення  А  перше Б  друге В  сьоме Г  восьме

11. Усі іменники в орудному відмінку однини мають закінчення -ею в рядку

А  огорожа, миша, голова               Б  гуща, тисяча, їжа

В  пісня, дорога, каша                     Г  яблуня, вежа, стіна   Д  мережа, тиша, хата

12. Прикметник у формі вищого ступеня порівняння вжито в реченні

А)  Цього разу ти написав контрольну значно краще.

Б)  Влітку птахи співають голосніше. В ) Треба висловлюватись лаконічніше.

Г)  Це завдання набагато складніше за інші. Д)  Спробуй підстрибнути вище.

13.Кількісні  та  порядкові  складені  числівники  вжито  у  правильних  відмінкових  формах у рядку   А)  двомастами шістдесятьома, трьохсот сімдесят восьмим

Б)  чотирьохсот вісімдесятьох сімох, п’ятсот десятьох

В)  семистами тридцятьома чотирма, шістсот двадцять другим

Г)  восьмистам сорока сімом, чотириста сімдесят четвертого

Д)  на дев’ятистах вісімдесятьох шістьох, сімисот тридцять дев’ятому

14. Рядок дієслів із закінченням -ете

А)  розв’яж.., закінч.., прагн..  Б)  відпочин.., усміхн..сь, знайд..

В)  змокн.., залиш.., принес.. Г)  одягн.., свисн.., віддяч..Д)  перебор.., піднім.., насміл..сь

15. Дієслова, які не мають складеної форми майбутнього часу, складають рядок

А)  прислати, співати, наблизитись   Б)  визначити, купувати, ловити

В)  встати, блищати, вихвалятися  Г)  рахувати, здійснити, відновити

Д)  поздоровити, обладнати, утворити

16. Рядок активних дієприкметників  А)  зчорнілий, зблідлий, вилікуваний   Б)  политий, збіднілий, зігрітий  В)  здичавілий, побагровілий, зарослий  Г)  побілілий, уражений, змоклий

Д)  прив’ялий, здрібнілий, виграний

17. Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні

А)  А він теж усіх обнімав цілував і не втримавшись на радощах таки заплакав.

Б)  А навкруги розвидняючись світліло. В)  У траві прилігши лось міг сховатися до половини. Г)  Остап стояв вагаючись.   Д)  У халабуду зігнувшись зазирнув дозорець.

18. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути в реченні

А)  Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. Б)  Цього разу він був одягнений аж надто пишно.  В)  Біля мосту й справді було стовпотворіння.  Г ) Толя був син хазяїна того будинку, де вони жили.

Д)  Вечір був м’який, теплий, густо настояний на степових пахощах.

19. Узагальнено-особове речення, яке має ті ж самі граматичні ознаки, що й неозначено-особове речення    А)  Умій сказати, умій і змовчати.  Б)  Козацькому роду нема переводу.

В)  Раз опечешся — другий остережешся.  Г)  Не питай старого, а питай бувалого.

Д ) Язиком поле не орють.

20. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А)  І, може, ти, відбігши на хвилинку від повсякденних клопотів нікчемних, розгорнеш книжку і почнеш читати.

Б)  Може ж, трапитися так, що Батий зламає собі карк?

В ) Чи скорий хід спирав нам дух у грудях, чи може, вітер розносив по полю від уст відірвані, украдені слова?

Г)  Може й, та сосна була нащадком тих реліктових велетів, на яких виводили пташенят страхітливі птеродактилі?

Д)  — Невже сюди прийде Батий? Коли ж?

  — От сього не знаю. Може, скоро, а, може, влітку чи восени.

21. Складне речення зі сполучниковим зв’язком

А)  Тут срібно жебонить синя-синя долинкова вода, я нахиляюсь до неї, п’ю її спів і прислухаюсь до шелесту отави.     Б)  На іржання білого коня коротким клекотом обізвався лелека — клекіт захлинувся в урочистій задумі.  В)  Подвір’я аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і там.  Г)  Незабаром капітан із своїм юним радистом уже був на борту, серед практикантів: причал зрушився з місця й поплив од них разом з кремезною постаттю Сухомлина.

Д ) Вже одних колядників забрали війни, других — сира земля, треті стали дідами.

22. Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні

А)  Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків.

Б)  Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. 

В)  Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.

Г)  Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.

Д)  І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні.

23. Складнопідрядне речення, в якому засобом зв’язку є сполучник

А)  А я дивлюсь на дерева в саду, на віхті туману, що плутаються між їхніми кронами.

Б ) Я слухав цю осінню картину, що мала заворожуючий ряд і поволі ступав схилом яру.

В)  Звідси добре було видно поле і ліс, що вже починав жевріти.

Г)  Твоя душа готова вмістити в собі все, що вміщає в собі душа Княжої гори.

Д)  Йому думалося, що сьогодні у їхній хаті не світитиметься.

24. Доберіть приклади до правил уживання великої літери

Правило вживання великої літери

1)  усі слова пишуться     з великої літери     

 2 ) з великої літери пишеться перше слово

 3)  з великої літери пишеться друге слово

4) усі слова пишуться з малої літери                                        

            Приклади

А) (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет

Б) (О,о)рганізація

(О,о)б’єднаних  (Н,н)ацій

В) (П,п)ланети(С,с)онячної  (С,с)истеми

 Г)  (К,к)иївські (В,в)улиці

Д)  (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни

24

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 


25. Установіть відповідність між характеристиками дієприкметників і реченнями, в яких вони вжиті

Характеристика дієприкметників         Приклади

1  пасивний, у З.в. множини          А)  Навколо Шептала росла, ширилась аж до трав’яних,

2  пасивний, у Н.в. множини         утаємничених обріїв воля.

3  пасивний, у Р.в. множини          Б)  Кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги,

4  активний, у З.в. множини          хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

В)  Злегка стелилися крізь сутінки пригла джені лігвища вітрів.

            Г)  Потім будуть озерця й озерчата, порослі лепехою.

Д)  Він похапцем відбирав з-поміж сухуватих стернин важкі, одсирілі на дощ колоски.

25

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26. Установіть відповідність між реченнями та способами вираження в них обставин

Спосіб вираження обставини                 Приклади

1  обставина виражена                              А)  Вгамувавшись, лось лизнув землю.

прислівником                                             Б)  Я прийшов виконати княжу волю.

2  обставина виражена                              В ) Попливла б я на схід сонця.

відмінковою формою                                Г)  Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає.

іменника з прийменником                       Д)  Вони їхали царством весни.

3  обставина виражена дієприслівником

4  обставина виражена інфінітивом

26

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками

1  перша частина виражає              А)  Сойка підступна птиця: вона мастак нищити дрібне

умову, за якої можлива                    птаство і їхнім же голосом веселити себе.

дія другої частини                           Б)  Дедалі більш видніє, степ ширшає, розпросторюється

2  друга частина розкри-                 після нічної мли.

ває причину дії, про яку                 В)  А слово скаже — з пам’яті не викинеш.

йдеться в першій частині                Г)  Бджоли раді цвіту — люди літу.

3  друга частина розкриває,            Д)  Однокрил вибрався з кущів, присів біля вогнища і

пояснює чи уточнює зміст              і дивився на жар: він, як і всі гайворони, любив

першої частини                                блискуче.

4  перша й друга частини по-

відомляють про події, які

відбуваються одночасно

27

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28. Визначте,  якою  частиною  мови  є  виділені  слова  у  реченні  (цифра  позначає  наступне слово). Хіба б (1) він, (2) смерд, посмів без усього (3) цього на щось (4) надіятися?

А)  іменник Б)  займенник В)  прикметник Г)  дієслово Д)  прислівник

28

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                        БАЖАЮ   УСПІХІВ!

                           УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.

Шановні учні! Прошу завдання виконувати у робочих зошитах та фото надсилати зручним для вас способом  на електронну адресу: 
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях

Комментариев нет:

Отправить комментарий