Тема уроку: "Додаток як другорядний член речення. Тренувальні вправи".
Перегляньте відео за посиланням і пригадайте, що таке додаток і які бувають його види:
https://www.youtube.com/watch?v=fXhlU45LzWY
Повторіть теоретичний матеріал параграфа 12, стор.55-56
ВИКОНАЙТЕ ПИСЬМОВО ДВА ЗАВДАННЯ:
1.Виконання вправи з ключем:
випишіть словосполучення підряд у три колонки залежно від того, який у них
додаток: 1)прямий;2) непрямий; 3) інфінітивний.
Вирішив не чекати; вдарився об стіл; розбити лоб; прикласти підбіл;
запобігти нещастю; з’їсти хліба; ум’яти пиріг; не чекати на обід;відчинити
вікно; розстебнути комір; скинути пальто;попросив принести; читання книжки;
сперся на диван; не було листа; заступити прохід; відсунув диван; не писав
листа.
Ключ:
з останніх букв словосполучень
перших двох колонок прочитаєте початок вислову давньокитайського філософа
Конфуція :
«Благородна
людина пряма й непохитна, але не
вперта.»
2.Завдання: списати речення, вставляючи пропущені букви. Додатки підкреслити і надписати їх вид.
Совіс..т.. ж..ве в лю..с..кій душі лише на
поживному грунті совіс..ності, сорому; совіс..т.. – це знан..я багато разів
помнож..н..е на п..р..ж..ван..я, а похідними цієї дії є сором,
ві..повідал..ніс..т.., обов..язок, повин..іс..т... Соромся порожнечі душі.
Найбіл..ше соромся того, що в тебе не/має своїх св..ятин.. , своїх не/похитних,
не/зап..речних істин, прав..л, принц..пів. (В.Сухомлинський)
БАЖАЮ УСПІХІВ!
УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий