Тема уроку:"Типи підрядного зв'язку в словосполученні".
Ознайомтесь з матеріалом за посиланням: https://pidruchniki.com/68707/dokumentoznavstvo/tipi_pidryadnogo_zvyazku
Виконайте письмово:
1. Вибіркова
робота
З поданих поєднань слів виписати ті, що становлять
словосполучення:
Виховання дітей, накивати п’ятами,
вивчати мову, працювати натхненно, рідна мова, знати й вивчати, Чорне море,
свавілля стихії, ніхто з них, буду вчитися, ловити гав, червоне й чорне,
вивчати сумлінно, бджоли літають.
2. Виправте помилки й запишіть правильно речення.
Подай мені, будь
ласка, підручник по хімії. Я непогано
розмовляю на англійській мові. Я хотів би подякувати сестричку. Ми зустрінемося
в одинадцять годин ранку. Мені хотілося б купити холодильник у розстрочку. Він
не піде на прогулянку, у нього сильна нежить. Не роби вигляд, що ти не
розумієш. Дівчина, стояча на зупинці,
зразу кинулася мені в очі своїм яскравим одягом.
3. Зробіть тест
1. Синтаксис — це:
а) система правил уживання на письмі розділових
знаків, способи будови речення;
б) розділ граматики, що вивчає будову та значення
словосполучень і речень, способи зв'язку слів у словосполученні, речень у
тексті;
в) розділ мовознавчої науки, що вивчає словосполучення,
його будову.
2. Укажіть поєднання слів, що не є
словосполученнями:
а) іменник з прийменником;
б) займенник з іменником;
в) числівник з іменником.
3. Укажіть, у якому рядку поєднання
слів не є словосполученням:
а) стану знаменитим, сад цвіте, війна і мир;
б) хустка з китицями, ішов стежкою, читав
голосно:
в) ручка дверей, писав грамотно, смішний
анекдот.
4. Укажіть, у якому рядку поєднання
слів не є словосполученням:
а) флора і фауна, накивати п'ятами, слова
мовчать;
б) звести очі, високі хеті, знайомий з
дитинства;
в) свіже повітря, писати у зошиті, готувати
обід.
5. Укажіть, у якому рядку правильно визначено тип словосполучення:
а) хтось із нас — займенникове;
б) малювати фарбами — іменникове;
в) працюючи наполегливо —
прислівникове.
6. Укажіть, у якому рядку в усіх
словосполученнях головне слово
виражене однією частиною мови:
а) йшов поспішаючи, діяв по-дружньому, письмо
охайне;
б) підійшов до стола, взяв книжку, помчав
щодуху;
в) чистий
зошит, писати правильно, десяте січня.
7. Укажіть, у якому рядку в усіх словосполученнях
головні слова виражені різними частинами мови:
а) жертвувати
життям, недоспівати пісню, жити в мирі;
б) навчальний
рік, отчий дім, дорожчий товар,
в) гарний
ліс, далеко від рідні, дуже веселий.
8. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення
іменникові:
а) милуюся
краєвидам, цікавий фільм, сніжна зима;
б) рідний
дій, сильний чоловік, квітуча долина;
в) холодніший
за воду, працюючий творчо, сьомий за списком.
9. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення
прислівникові:
а) мовні
шаради, навчитись любити, символізує красу,
б) втричі
швидше, дуже весело, далеко від своїх;
в) працювати
старанно, десятий клас, карбуй на камені.
10. Укажіть, у якому рядку у словосполученнях спосіб
зв'язку — узгодження:
а) озимий
клин, тихі води, тепле повітря;
б) яскраво
зеленіло, степові квіти, туманний ранок;
в) посіяли
хліб, повітря блищало, йшли швидко.
11. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком
керування:
а) перегляд
фільму, народні пісні, говорити тихо;
б) волога
земля, доглядати дитину, гірське повітря;
в) читати
книгу. любити людей, син землі.
12. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком
прилягання:
а) висячи
під стелею, відпочиваючи на курорті, приємна риса;
б) квітнучи
навесні, сидів замислившись, співана дзвінко;
в) виступаючи
на мітингу, озвалася несміло, намагалась затопити.
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях
Виконайте письмово:
1. Вибіркова
робота
З поданих поєднань слів виписати ті, що становлять
словосполучення:
Виховання дітей, накивати п’ятами,
вивчати мову, працювати натхненно, рідна мова, знати й вивчати, Чорне море,
свавілля стихії, ніхто з них, буду вчитися, ловити гав, червоне й чорне,
вивчати сумлінно, бджоли літають.
2. Виправте помилки й запишіть правильно речення.
Подай мені, будь
ласка, підручник по хімії. Я непогано
розмовляю на англійській мові. Я хотів би подякувати сестричку. Ми зустрінемося
в одинадцять годин ранку. Мені хотілося б купити холодильник у розстрочку. Він
не піде на прогулянку, у нього сильна нежить. Не роби вигляд, що ти не
розумієш. Дівчина, стояча на зупинці,
зразу кинулася мені в очі своїм яскравим одягом.
3. Зробіть тест
1. Синтаксис — це:
а) система правил уживання на письмі розділових
знаків, способи будови речення;
б) розділ граматики, що вивчає будову та значення
словосполучень і речень, способи зв'язку слів у словосполученні, речень у
тексті;
в) розділ мовознавчої науки, що вивчає словосполучення,
його будову.
2. Укажіть поєднання слів, що не є
словосполученнями:
а) іменник з прийменником;
б) займенник з іменником;
в) числівник з іменником.
3. Укажіть, у якому рядку поєднання
слів не є словосполученням:
а) стану знаменитим, сад цвіте, війна і мир;
б) хустка з китицями, ішов стежкою, читав
голосно:
в) ручка дверей, писав грамотно, смішний
анекдот.
4. Укажіть, у якому рядку поєднання
слів не є словосполученням:
а) флора і фауна, накивати п'ятами, слова
мовчать;
б) звести очі, високі хеті, знайомий з
дитинства;
в) свіже повітря, писати у зошиті, готувати
обід.
5. Укажіть, у якому рядку правильно визначено тип словосполучення:
а) хтось із нас — займенникове;
б) малювати фарбами — іменникове;
в) працюючи наполегливо —
прислівникове.
6. Укажіть, у якому рядку в усіх
словосполученнях головне слово
виражене однією частиною мови:
виражене однією частиною мови:
а) йшов поспішаючи, діяв по-дружньому, письмо
охайне;
б) підійшов до стола, взяв книжку, помчав
щодуху;
в) чистий
зошит, писати правильно, десяте січня.
7. Укажіть, у якому рядку в усіх словосполученнях
головні слова виражені різними частинами мови:
а) жертвувати
життям, недоспівати пісню, жити в мирі;
б) навчальний
рік, отчий дім, дорожчий товар,
в) гарний
ліс, далеко від рідні, дуже веселий.
8. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення
іменникові:
а) милуюся
краєвидам, цікавий фільм, сніжна зима;
б) рідний
дій, сильний чоловік, квітуча долина;
в) холодніший
за воду, працюючий творчо, сьомий за списком.
9. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення
прислівникові:
а) мовні
шаради, навчитись любити, символізує красу,
б) втричі
швидше, дуже весело, далеко від своїх;
в) працювати
старанно, десятий клас, карбуй на камені.
10. Укажіть, у якому рядку у словосполученнях спосіб
зв'язку — узгодження:
а) озимий
клин, тихі води, тепле повітря;
б) яскраво
зеленіло, степові квіти, туманний ранок;
в) посіяли
хліб, повітря блищало, йшли швидко.
11. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком
керування:
а) перегляд
фільму, народні пісні, говорити тихо;
б) волога
земля, доглядати дитину, гірське повітря;
в) читати
книгу. любити людей, син землі.
12. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком
прилягання:
а) висячи
під стелею, відпочиваючи на курорті, приємна риса;
б) квітнучи
навесні, сидів замислившись, співана дзвінко;
в) виступаючи
на мітингу, озвалася несміло, намагалась затопити.
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях
Комментариев нет:
Отправить комментарий