Тема уроку: "Контрольна робота по темі "Творчість Гр.Тютюнника, О.Стороженка, Б.Лепкого"
https://naurok.com.ua/test/start/1275441
БАЖАЮ УСПІХІВ!
УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.
Тема уроку: "Контрольна робота по темі "Творчість Гр.Тютюнника, О.Стороженка, Б.Лепкого"
https://naurok.com.ua/test/start/1275441
БАЖАЮ УСПІХІВ!
УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.
Тема уроку: "В.Нестайко - відомий у світі український дитячий письменник. Повість "Тореодори з Васюківки".
Прочитайте теоретичний матеріал на сторінках 140-141 підручника.
Прочитайте І розділ повісті , стор.142-151
Виконайте письмове завдання:
-Знайдіть у творі два підтвердження того, що Ява і Павлуша - вірні друзі.
УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях.
Тема уроку: "Національна проблематика періоду "Трьох літ".Т.Шевченко. Комедія "Сон ("У всякого своя доля...)""
Прочитайте теоретичний матеріал за підручником на сторінці 203-207
Прочитайте поему "Сон" за посиланням:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3979
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: сатирична поема (політична сатира). Авторський підзаголовок — "комедія" — указує не стільки на жанр твору, скільки на спосіб відображення дійсності.
Напрям, течія: реалізм.
Провідний мотив, мотиви: "кожному своє", "у всякого своя доля" (перегук зі Сковородою); "світ навспак"; "влада"; "свобода"; "манкуртство українців"; "руйнація моралі"; "історична несправедливість"; "тоталітаризм"; "сон-одкровення"; "подорожі в потойбіччя".
Тема: російський тоталітарний імперський режим; життя народу в умовах самодержавної Росії; доля України та її дітей.
Ідея: викриття диявольської сутності світу царської Росії, де все людське, моральне, духовне спотворене до своєї протилежності; засудження історичного безпам'ятства й запроданства українців.
Композиція: сюжетно-композиційна основа поеми — фантастичний політ оповідача над просторами Росії у пошуках "раю" в імперії Миколи I.
Поет малює викривальні картини покріпаченої України ("опухла дитина, голоднеє мре, а мати пшеницю на панщині жне"), сибірської каторги (перший в українській літературі образ покараного революціонера — "царя волі"), Петербурга. "Раю" для людей він не знаходить, існує той "рай" тільки для царя і його вельмож.
Композиція твору спрямована на показ широкої панорами царської Росії. Після вступу, який має характер філософських роздумів ("У всякого своя доля..."), подано три картини: Україна, Сибір, Петербург.
Поет використовує для викладу змісту прийом сну, що допомагає йому миттєво переміщатися в просторі, а також показувати пригоди ліричного героя в "городі на болотах". Прийом сну надає поемі та зображуваним у ній подіям умовності, фантастичності, проте саме такий прийом дозволяє відобразити моральне звиродніння суспільства.
Назва поеми має певне ідейне навантаження, адже сон стає сатиричним прийомом, який дає поетові волю в сатиричному, гіперболізованому та символічному змалюванні суспільних вад.
Поетика твору: іронія щодо тих, хто "отечество так любить", сатира переходять у гротеск у змалюванні пригод ліричного героя в Петербурзі, в описах вельмож, царя, цариці. А чого варта картина "генерального мордобитія"! Ця частина поеми є гротескною карикатурою на вище чиновництво й царизм.
Проблематика:
Запишіть у зошити визначенн сарказму, гротеску, карикатури, умовності, контрасту (стор. 207-208)
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!Тема уроку "Листи до матері з неволі" Валерія Марченка як свідчення епохи.
Перечитайте листи за посиланням:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16729
-Чим вразили вас листи сина до матері?
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!
ТЕМА УРОКУ: "Подовження, спрощення у групах приголосних"
Опрацюйте параграф 50, сторінка 207
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
Виконайте вправи 528, 538 (письмово у зошитах)
УВАГА! РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ.
Тема заняття: "Українська літературна мова як вищий вияв творчості народу, основа взаєморозуміння"
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=CFR5CpgU9QE
Перегляньте відео за посиланням:
Тема заняття: "Українська мова- державна мова України, державотворчий об'єднуючий чинник".
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=CFR5CpgU9QE
Тема уроку: "Узагальнення вивченого про прислівник"
Перегляньте відео за посиланням:
Тема уроку: "Розряди займенників"
Тема уроку "В Стус. "Феномен доби(сходження на голгофу слави)". Оглядово
Перечитайте твір за посиланням:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15290-Як ви розумієте образ "Голгофи слави"? Чому В.Стус не засуджує П.Тичину? (письмово у зошитах)
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!
Тема уроку:"Контрольна робота по темі "Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації"
Шановні учні! пропоную вам виконати тест:
(За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів).
1. Особливістю епістолярного стилю є:
А Обслуговувати сферу письмових
приватних або приватно-офіційних відносин.
Б Наявність певної композиції.
В Поєднання логічності доказів і полемічності
викладу.
Г Точність і лаконічність висловлювання.
Д Стислість і зрозумілість інформації, використання
суспільно політичної лексики.
Е Привернення уваги до суспільних проблем.
2. Продовжіть речення:
«Словосполучення і речення вивчає…»:
А стилістика;
В пунктуація;
Б синтаксис; Г графіка.
3. Який стиль мовлення характерний для даного тексту?
В останній час все частіше й нав’язливіше повертаються до мене думки про
моє дитинство, неначе віє вітер тих далеких літ, які давно й навіки минули. Я
не хочу ідеалізувати минуле, я син свого часу й належу йому в усьому... Моє дитинство
– літо (Й.Бург).
А Розмовний; Б науковий;
В
епістолярний; Г
публіцистичний;
Д художній.
4. Визначте рядок, у якому вказано один з різновидів стилістичної помилки:
А неправильне
вживання відмінкових форм;
Б порушення лексичної
сполучуваності слів;
В вживання слів
одного стилю мовлення в тексті іншого;
Г вживання слів,
не властивих зображуваній епосі;
Д неправильне узгодження підмета і присудка.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
5.
Речення, що вміщує цитату, - це:
А
Казала кума:
«Дам пшона», -
а в неї в самої нема (Народна творчість).
Б На річку
море раз гнівилось і ревло, що річка береги водою розбовтала (Л.Боровиковський).
В
«Оце розвеличався!» — Барвінок, сміючись, озвався (Б. Грінченко).
Г Ми
Гітлером катовані, ...та із могил — гартовані — ми встанем, і тоді «заговорять
і Дніпро, і гори, і потече сторіками кров у синє море...» (М. Сіренко.)
6. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді. Позначте речення, які потребують редагування:
А
Інформацію про надходження нових товарів можна отримати в
продавця-консультанта.
Б
Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.
В
Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.
Г
У неділю магазин працює з десятої години.
Д
Я приймав участь у спортивних змаганнях.
Е
Журнал пропонує низку літературних портретів.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
7.
Переконструюйте речення з прямою мовою на
речення з непрямою мовою.
1. «А я знаю, як тебе звати», —
довірливо каже дівчина і двома пальцями перебирає скляне, з краплинами сонця,
намисто. (М. Стельмах.) 2. «А комарів було! — захоплювався спогадами дід. —
Дихати нічим, повірите, та здорові, як ведмеді». (О. Довженко.)3. «Ну, чого ж додому не біжиш?» -раптом
почув я голос вершника.
8.
Спишіть, ставлячи розділові знаки: а) кому; б)
двокрапку; в) тире; г) лапки.
А
Яка ти розкішна земле думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом прикрашати
тебе зелом заквітчати квітами. (М. Коцюбинський.)
Б
Діти нудяться в хатині нудять
нарікають і на що зима та люта? все вони
питають. (Леся Українка.)
В
А що сидиш тут Устинко? питає. Чи
обідала? (Марко Вовчок.)
Г
Слово моя ти
єдиная зброя ми
не повинні загинуть обоє. (Леся Українка.)
9. Завдання потребує розгорнутої відповіді. (6 балів)
1. Складіть висловлювання на одну з
тем.( Використовуючи цитати або пряму мову)
А Коли в людини є
народ, тоді вона уже людина.(Ліна Костенко).
Б Чи бувають права
без обов’язків?
В Слово лікує
душу.
або
2. Складіть текст приватного листа про ваші життєві плани і мрії,
висловіть корисні поради однокласникові.
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=BrlG7pR4lcY-Поясніть, у чому полягає значення творчості В.Стуса для здобуття Україною незалежності (письмово у зошитах)
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!
Тема уроку:"Розділові знаки у простому реченні, ускладненому вставними словами і реченнями"
Уважно перечитайте теоретичний матеріал параграфа 48 на стор.182
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=JnrnZHFy1gAВиконайте письмово вправу 478 (розставити розділові знаки, зробити повний синтаксичний розбір усіх речень)
Тема уроку: "Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль".
Тема уроку: "Богдан Лепкий. Біографія письменника. "Мишка(казка для дітей, для малих і великих)"
Тема уроку: "Рання творчість Т.Шевченка. Послання "До Основ'яненка""
Прочитайте теоретичний матеріал за підручником на сторінці 200-202
Прочитайте поему "До Основ'яненка"
Літературний аналіз твору
Тема: відтворення спогадів поета про Україну, запорозьке козацтво, колишню славу рідного краю.
Ідея: висловлення прохання до Основ’яненка зображувати у своїх творах минуле України, що мало велике значення для пробудження національної свідомості українців.
Жанр: вірш-послання, громадянська лірика.
Художні засоби:
Епітети: «мова хитра», «лихо тяжке», «слава козацькая».
Метафори: «Б’ють пороги, місяць сходить», «очерети питають у Дніпра», «сонце гріє, вітер віє», «могили стоять та сумують», «тирса шуміла», «жита похилились», «заграло, сказало…море», «не вернеться воля», «не покриють Україну червоні жупани!», «слава не поляже, а розкаже», «наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «виллю сльозами», «позички з’їли», «слава стала…», «море грає», «усміхнеться серце».
Порівняння: «Чайка скиглить, літаючи, мов за дітьми плаче», «Мова… голосна та правдива, як Господа слово».
Гіпербола: «Де кров ляха, татарина морем червоніла».
Анафори: «Де…», «Не вернуться…», «Без…», «Чи…», «За що…», «Нехай…».
Запишіть у зошит визначення послання та літературний аналіз твору.
Виконайте тестові завдання 1-3 на сторінці 202 (ПИСЬМОВО У ЗОШИТАХ!!!)
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!