Контрольна робота по темі "Морфологія"
Тест
1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайзручніший
Б більш сучасний
В найелегантніший
Г найбільш міцний
Д більш добріший
2. Наказовий спосіб дієслова
вжито в значенні іншого способу в рядку
А Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.
Б Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!
В Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.
Г Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.
Д Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.
3.Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дці, сповнені
найприємніших вражень.
Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші
з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.
В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як
найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.
Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все
хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.
Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто
б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.
4. У формі наказового способу
наведено всі дієслова, ОКРІМ
А пиши Б чеши В неси Г даси Д проси
5. Граматично правильне речення
утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати
А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.
Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.
В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.
Г з радістю знову перечитується художній твір.
Д головний герой був прекрасним актором.
6. Неправильно утворено
відмінкову форму числівника в реченні
А Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні,
здатні до музикування.
Б Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це
мальовниче село.
В Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят
один кілометр за годину.
Г Молоко містить близько ста! різних речовин, має високі споживні
властивості, зумовлені його хімічним складом.
Д Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в
діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.
7. Граматично правильне речення
можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати
А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.
Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.
Г наші знання з історії були дуже доречними.
Д це чудова можливість поринути в минуле.
8. Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в
реченні
А На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.
Б Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.
В Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!
Г Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.
Д Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.
9. З’ясуйте, якою частиною мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє
ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей
процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова)
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д прислівник
10. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово).
(1) Нині важко й уявити, що відносно недавно —
(2) якихось сорок (3) років тому — чи не головним засобом духовного порозуміння
в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4) таки поезія.
А іменник Б числівник В займенник Г прислівник Д частка
11. З’ясуйте, якою частиною мови є
виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово).
Олена Теліга вважала, (1) що для українки має
бути (2) характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і
переймалася (3) тим, що в українській літературі не (4) створено ідеального
образу жінки.
А прикметник Б дієслово В сполучник Г прислівник Д займенник
12. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені в реченні слова (цифра
позначає наступне слово).
Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому
пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.
А займенник Б дієприкметник В прислівник Г сполучник Д частка
Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий