четверг, 14 мая 2020 г.

Українська мова 11 клас. Завдання на 15.05.2020

Тема уроку:"Складне речення". 


Ознайомтесь з матеріалом за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=exuijEcQWrU

Виконайте письмово:
1. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми.
    Й чудно було дивитись, як жайворонок, тріпочучи крильцями, підібгавши кострубаті ніжки, завмер у просторі (Є.Гуцало):
   а) складне, складносурядне;
   б) складне, складнопідрядне;
   в) просте, ускладнене відокремленим означенням;
   г) просте, ускладнене відокремленою обставиною.

2. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми. Виділені слова записати фонетичною транскрипцією.
   Є вогонь, запалений у пам’ять про тих, хто віддав своє життя за щастя людства (З календаря):
   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;
   б) складне, складнопідрядне;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, безсполучникове.

3. Поставити потрібні розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.
   Хоча вже й не весна, але марево ще й зараз по-весняному щедро затоплює степові простори, тече струмує всюди ( О.Гончар):
   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;
   б) складне, складносурядне;
   в) складне, складнопідрядне;
   г) складне, безсполучникове.

4. Поставити потрібні розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.
   Ясне сонце почало підніматись десь далеко за лісом, і на опушених інеєм високих гілках стрибало його проміння, висвічуючи то жовто-зеленими, то червоно-синіми іскорками (П.Мирний):
   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;
   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, складнопідрядне.
   
5. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми.
   На яблуні переливчасто заспівала іволга і, війнувши яскравим пір’ям, перелетіла на друге дерево; легко, наче продовжуючи пісню іволги, задзвеніли срібні ноти дитячого чистого голосу (М.Стельмах):
   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;
   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, складнопідрядне;
   д) складне, безсполучникове.
   
6. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити орфограми у виділених словах.
   Над обжатими масивами стиглих пшениць линула тепла мелодія женців, на жовтому фоні рясніли білі сорочки, мигтіли граблі (О. Десняк):
  а) просте, ускладнене відокремленою обставиною;
   б) просте, ускладнене однорідними членами речення;
   в) складне, безсполучникове;
   г) складне, складносурядне.
   
7. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Виконати синтаксичний розбір за членами речення.
   Василько їхав лісом, коні глибоко поринали в сніг, ледве-ледве переступаючи з ноги на ногу (М.Коцюбинський):
   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;
   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, безсполучникове.
   
8. Розставити розділові знаки, пояснити їх; вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.
   Гай, згинаючись під важкою плитою, не лінується нагнутись, щоб зірвати кущик чебрецю (О.Гончар):
   а) просте, ускладнене відокремленим додатком;
   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;
   в) складне, складнопідрядне;
   г) складне, складносурядне;

9. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Пояснити правопис виділених слів.
   Там, за кам’яними стінами заводу, стоїть терпка вереснева тиша, струменіє вгорі ніжною небесною блакиттю (За І.Цюпою):
   а) просте, ускладнене уточню вальною обставиною та однорідними членами речення;
   б) просте, ускладнене уточнювальною обставиною;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, безсполучникове.

10. Розставити потрібні розділові знаки; вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Пояснити орфограми у виділених словах.
   Нас оточувала безпросвітня темрява; холодні дрібненькі сніжинки люто сікли по обличчю, залітали за комір, в рукава (Ю.Збанацький):
   а) просте, з однорідними членами речення;
   б) просте, з відокремленими обставинами;
   в) складне, складносурядне;
   г)складне, безсполучникове.

11. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Записати фонетичною транскрипцією виділені слова.
   Він стояв, а хвиля гралась навкруги нього, плюскала в боки, бризкала піною й потиху ледве помітно односила в море (М.Коцюбинський):
   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;
   б) просте, ускладнене відокремленими додатками;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, безсполучникове.
   
12. Розставити розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.
   Поволі танула над річкою хмара диму, а над селом, навпаки, вона росла, розбухала (Ю.Збанацький):
   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;
   б) просте, ускладнене однорідними членами речення і вставними словами;
   в) складне, складносурядне;
   г) складне, складнопідрядне;
   д) складне, безсполучникове.
  


Шановні учні! Прошу завдання виконувати у робочих зошитах та фото надсилати на електронну адресу: 

Питання, що виникли під час підготовки, задавайте у коментарях

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Українська мова 10 клас. Завдання на 22.11.2024

  Т ема  уроку:Милозвучність  української мови. Сьогодні  ми будемо спілкуватися  в  Google Meet на 1  уроці ,о   8-30  ви  зможете приєднат...