Тема уроку " Художні особливості драми-феєрії "Лісова пісня"Лесі Українки в інших мистецтвах"
Перечитайте теоретичний матеріал за підручником на сторінці 211-212 та у блозі
Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня»
Художні особливості | Приклади |
1. Звернення до фольклору | Письменниця використовує образи та сюжети слов'янської міфології (Русалка, Водяник, потерчата, Перелесник, міф про світове дерево тощо) |
2. Поєднання ознак проблемної та філософської драми | У драмах такого типу розв'язують проблеми як філософські, загальнолюдські, так і сучасного життя |
3. Злиття лірики, епосу і драми; реальності, міфу і казки; глибини думки, простоти і водно час вишуканості стилю | Леся Українка ділиться особистим ставленням до реального життя, проблем мистецтва, зображуючи зіткнення протилежних поглядів на сучасність та загальнолюдські проблеми |
4. Особлива роль рема рок у драмі-феєрії | Ремарки в драмі — стислі і водночас поетичні замальовки поліського пейзажу, які дослідники називають поезіями в прозі |
5. Використання символічних образів | «Той, що греблі рве», Перелесник уособлюють стихійні руйнівні сили. Доля — совість, яка чинить суд над життям. Дядько Лев — уособлення духовності і краси. Мавка — уособлення духовності і невмирущої краси, символ прекрасної мрії |
6. Афористичність мови | «Не зневажай душі своєї цвіту»; «У тебе голос чистий, як струмок, а очі непрозорі»; «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає» |
Філософські проблеми драми-феєрії «Лісова пісня»:
- реалізація творчих можливостей особистості, митця;
- взаємини людини з природою (злиття з природою — Мавка, дядько Лев; зіткнення людини з природою — мати Лукаша, Килина);
- сенс життя;
- добро і зло;
- гідність і безчестя;
- краса в людському житті, невмирущість духовної краси;
- вірність і зрада;
- свобода і неволя;
- вічність життя;
- краса людських взаємин;
- потяг до щастя;
- сила кохання.
Проблеми сучасності, порушені у творі:
- людина і власність;
- свобода і неволя (прагнення звільнитися від «рабського духу»);
- реалізація творчих можливостей обдарованої особистості в буржуазному суспільстві;
- проблема самореалізації людини.
Виконайте письмове завдання:
-Напишіть есе на тему "Якого щастя прагнуть Мавка і Лукаш?"
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий